Akıllı Kart (Personel Yakını Kimliği)

 Genel Bilgiler  

Akıllı kimlik kartları üniversitemizde çalışan Akademik ve İdari personel eşine, çocuklarına verilen kimlik kartlarıdır.

Akıllı kimlik kartları ücretli olup,  kimlik kartının kayıp olması, kullanım hatasından kaynaklanan veya personelin isteğiyle yenilenmesi durumunda İç Hizmetler Müdürlüğüne dilekçe ile başvuru yapılır. Tekrar ücret ödenmesi gerekmektedir.

Akıllı Kimlik Kartı  Ücreti Banka Hesap Numarası:

T.C. Ziraat Bankası ODTÜ Şb.

Döner Sermaye Hesabı

IBAN TR10 0001 0015 3708 9807 0050 30

Akıllı Kart Ücreti : 100 TL (Yüz Türk Lirası)

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Akıllı kartla ilgili her hakkını saklı tutar.

 

Akıllı Kimlik Kartı Başvurusu Nasıl Yapılır?

Akademik ve İdari Personel Akıllı kart başvurusunu aşağıdaki web adresinde yer alan program üzerinden elektronik ortamda yapabilir.

http://cardinfo.metu.edu.tr/

Akıllı Kart başvurusunun yapılabilmesi için ODTÜ kullanıcı kodu ve şifresinin olması gerekir.

Akıllı Kart  ücreti ödendikten sonra, ödemelerine ilişkin banka dekontunun sisteme yüklenmesi gerekir.

Akıllı Kart talebinde bulunulan kişinin fotoğrafının ve kimlik fotokopisinin sisteme yüklenmesi gerekir.

 

 Fotoğraf Özellikleri

1. Vesikalık fotoğraf ebadı 50 mm x 60 mm, beyaz fonda ve desensiz olmalıdır.

2. Fotoğraf 3MB’ı aşmamalı ve png/ jpg/ jpeg/ gif formatında olmalıdır.

3. Başın konumu dik olmalı, baş herhangi bir yöne dönük olmamalıdır. Fotoğraf gülme vb. mimikler olmadan, ağız kapalı olarak çekilmelidir.

4. Gözler açık konumda olmalı ve net olarak görülmelidir. Saçlar gözleri kapatmamalı ve fotoğraf çekilirken doğrudan kameraya bakılmalıdır.

5. Yüz, fotoğraf üzerinde ortalanmış olmalıdır.

6. Kişinin zorunlu olarak kullandığı gözlük dışında şapka ve vb. aksesuar bulunmamalıdır.

 

Fotoğrafın Sisteme Yüklenmesi

Fotoğrafın sisteme yüklenmesine ilişkin bilgiler, programın içinde yer almaktadır. Yükleme yapılırken fotoğrafın programda gösterilen çerçeveyi tam ortalayacak şekilde ve boyutta yerleştirilmesi gerekir.

Açıklamalara uygun olmayan formatta yüklenen fotoğraflar nedeniyle kimlik başvurusu sistem tarafından reddedilecektir.

Kimlik Fotokopisi

 Personel yakınının kimlik fotokopisinin ön ve arka yüzünün yüklenmei gerekir.

Akıllı Kimlik Kartının Hazırlanma Süreci

Akıllı Kart başvuruları İç Hizmetler Müdürlüğü tarafından kontrol edilir ve uygun olan başvurular için sistemden onay verilir.

Başvurusu uygun olmayan (fotoğrafın belirtilen formatlara uygun olmaması, kimlik fotokopisinin bulunmaması, ödeme dekontunun bulunmaması veya hatalı dekont bulunması vb. durumlar nedeniyle) kimlik kartı isteğine onay verilemez.

Başvuruda bulunan Personel  başvuru sürecini, başvurularının onaylanıp onaylanmadığını, kimliklerinin hazırlanıp hazırlanmadığını başvuru yaptıkları program ( http://cardinfo.metu.edu.tr/ ) üzerinden takip edebilir.

Onaylanmayan başvurularda, istemde bulunan personel programa girerek gerekli düzeltmeyi yapması ve başvurusunu tamamlaması gerekmektedir.

 

Akıllı Kimlik Kartının Teslim Alınması

Akıllı Kartları İç Hizmetler Müdürlüğü  Kimlik Ofisinden ( Rektörlük binası bodrum kat  B-24 numaralı ofis)  nüfus cüzdanı/pasaport ibraz edilerek alınabilir.

 

Akıllı Kimlik Kartının Kaybedilmesi

Akıllı Kimlik kartları, akıllı kart özelliği olduğundan ve aynı zamanda elektronik cüzdan özelliği nedeniyle kart üzerinde para yüklü olabileceği için, kaybolduğunda bir başkası tarafından kullanımının engellenebilmesi için, kart sahibi tarafından  http://cardinfo.metu.edu.tr/ adresi üzerinden iptal edilmesi gerekmektedir.

Bu iptal yapılmadığı takdirde olası  risk ve sorumluluk personele ait olacaktır.

 


Son Güncelleme:
19/12/2023 - 09:21